Svarbi informacija ir patarimai planuojantiems pasirinkti tinkamus komunikacijos partnerius. Kaip pasiruošti atrankai, kokius dalykus aptarti, į ką atkreipti dėmesį prieš priimant sprendimą.
Svarbi informacija ir patarimai planuojantiems pasirinkti tinkamus komunikacijos partnerius. Kaip pasiruošti atrankai, kokius dalykus aptarti, į ką atkreipti dėmesį prieš priimant sprendimą.
Prieš pradedant atranką, būtina identifikuoti, kokius tikslus kelsite būsimiems komunikacijos partneriams. Taip pat svarbu numatyti jų funkcijas ir bendradarbiavimo sąlygas, pvz. su kuo tiesiogiai bendrausite, kas priims strateginius sprendimus ir t.t.
Tradiciškai projektai skirstomi į:
Būtina apsvarstyti, kokios apimties paslaugas ketinama pirkti. Tai galima įvertinti trimis būdais:
Dažniausiai komunikacijos partneriai padeda įgyvendinti šiuos tikslus (gali būti keli):
Būtina iš anksto numatyti:
Tradiciškai šiuos darbus įmonėse atlieka:
Svarbu žinoti, kad strateginės komunikacijos paslaugos apima ir vadybos strategijas, todėl aukščiausio lygio vadovams būtina skirti laiko darbui su pasirinktais komunikacijos partneriais – kartu analizuoti numatomus verslo plėtros žingsnius ir rengti jiems reikalingas komunikacijos strategijas. Neteisinga visų komunikacijos planų deleguoti tik rinkodaros ar pardavimo vadovams, nes komunikacijos nauda apima daugiau nei tik pardavimų skatinimą.
Sklandus atrankos proceso planavimas leidžia išsamiai susipažinti su rinkos situacija, padeda atrankos dalyviams tinkamai pasiruošti ir pasiūlyti jūsų poreikius geriausiai atitinkančius sprendimus. Svarbu įvertinti, kiek trunka atrankos procesas, kokius etapus jis apima ir kokią informaciją turi pateikti kandidatai, kad jūsų sprendimas būtų tvirtas ir argumentuotas.
Kvietimas teikti komunikacijos paslaugų pasiūlymus (pavieniui arba kartu su kitomis – reklamos, žiniasklaidos planavimo, rinkodaros ir t.t. – paslaugomis) turi būti išsiųstas agentūroms elektroniniu arba įprastu paštu. Norint kvietimo informacija pasidalinti su Komunikacijos industrijos asociacijos nariais, informaciją reikia siųsti el. paštu, adresais info@komunikacija.lt arba kia@komunikacija.lt.
Siekiant išvengti rizikos nepakviesti kai kurių agentūrų, turi būti suteikiama galimybė atvykti ir prisistatyti visoms agentūroms, kurios mano galinčios atitikti jūsų keliamus reikalavimus.
Pirminės atrankos etape agentūras kvieskite pateikti:
Šiame etape reikalingą informaciją kvieskite pateikti el. paštu arba organizuokite susitikimus. Per savaitę po šio etapo pabaigos atrenkami keli (dažniausiai – 2 arba 3) kandidatai, likusiems pretendentams išsiunčiami informaciniai padėkos laiškai.
Atrinkti kandidatai pakviečiami dalyvauti antrame konkurso etape, jiems išsiunčiamos konkurso sąlygos (tipinės konkurso sąlygos pateikiamos šio puslapio viršuje). Viešojo sektoriaus įstaigoms rekomenduojamos viešinimo ir informavimo konkursų sąlygos, suderintos su Komunikacijos industrijos asociacija ir patvirtintos Viešųjų pirkimų tarnybos, yra čia.
Pasirašius susitarimą dėl konkurso sąlygų, atrinktiems kandidatams išsiunčiama konkreti užduotis, kuriai atlikti skiriamos 2–3 savaitės. Užduotis turi parodyti kandidatų gebėjimus, logiką, kūrybiškumą ir t.t. Formuluojamos užduotys turi būti labai tiesiogiai susijusios su būsimu bendradarbiavimo objektu:
Atkreipiame dėmesį, kad idėjos ir strategijos yra intelektuali nuosavybė, kuri priklauso jos autoriams, šiuo atveju – agentūrai, todėl jūs negalite naudoti idėjų, kurias pateikė konkurso nelaimėjusi agentūra, išskyrus atvejus, kai prieš konkursą susitarta kitaip.
Papildomai visos agentūros turi pateikti savo įkainius ar preliminarų biudžetą (jeigu užduotis susijusi su konkrečiu renginiu ar trumpalaikiu projektu). Siekiant išvengti nesusipratimų, agentūrų prašyti nurodyti standartinių komunikacijos paslaugų įkainius:
Papildomos pastabos:
Po pasiūlymų pristatymų per savaitę priimamas sprendimas dėl laimėtojo, su kuriuo bus sudaroma sutartis. Apie sprendimą informuojami ir pralaimėjusieji, kuriems išsiunčiami informaciniai padėkos laiškai.
Sutartis su laimėtoju sudaroma per savaitę nuo pristatyto sprendimo.
Svarbiausia atrankos metu nepamiršti tikslo, dėl kurio ieškote komunikacijos partnerių, nes tai gali pakoreguoti jūsų pasirinkimą. Vertindami agentūrą visada galvokite ne tik, „ar tai gera agentūra“, bet ir, „ar ši agentūra tiks mums“. Komunikacijos srityje labai svarbus susikalbėjimas ir sklandus bendradarbiavimas. Toliau aptariame aktualius kriterijus, kurie padės tinkamai įvertinti kandidatus.
Pagrindiniai kriterijai (gali būti ir kitų), kurie yra svarbūs priimant sprendimą, kiekvienu atveju turi skirtingą svorį. Kriterijų svarbą rekomenduojame nustatyti pagal savo poreikius ar užduotį, projekto tikslus.
Užduoties atlikimas parodo agentūros „know-how“ potencialą: gebėjimą analizuoti, loginį mąstymą, kūrybiškumą ir pan.
Ankstesni agentūros projektai patvirtina agentūros gebėjimus ir veikia kaip įrodymai, kad agentūra yra jums tinkamas partneris. Vis dėlto atkreipiame dėmesį į du dalykus:
Bendradarbiavimo sėkmę lems žmonės, su kuriais dirbsite ir bendrausite beveik kasdien. Todėl turi būti atsižvelgiama ne tik į komandos narių patirtį, bet ir asmenybes, t.y., ar agentūros ir jūsų darbuotojai sutars. Taip pat rekomenduojame atsižvelgti į šiuos aspektus:
Tai – vienas lengviausiai palyginamų kriterijų. Kadangi agentūros taiko skirtingą kainodarą, rekomenduojame atidžiai vertinti kainas ir reikalauti, kad konkurso metu būtų pateiktos to paties veiksmo ar paslaugos įkainis ir paminėtos visos papildomos sąlygos (jeigu tokios yra) tam, kad vėliau nebūtų netikėtumų.
Vykdant atranką kartais galimas papildomų kriterijų poreikis. Keletą išvardinsime:
Jeigu po konkurso nuspręstumėte nepasirinkti jokios agentūros, kiltų rizika rinkoje pelnyti nepatikimo partnerio reputaciją ir kito konkurso metu sulaukti mažiau kandidatų. Dėl šios priežasties rekomenduojame konkursą skelbti tik tada, kai esate tvirtai apsisprendę.
Linkime sėkmingų atrankų ir sklandaus darbo su pasirinktais komunikacijos partneriais.
Kilus papildomiems klausimams, kviečiame kreiptis į Komunikacijos industrijos asociaciją, ir mes jums patarsime.