Aštuonios Lietuvos komunikacijos agentūros atitinka komunikacijos paslaugų įmonių Tvarumo standarto reikalavimus ir joms suteikiamas sertifikatas „TVARI AGENTŪRA“. Po kovą-vasarį atlikto išsamaus vertinimo tai pranešė audito bendrovė UAB Nexia JK.
Sertifikatai „TVARI AGENTŪRA“ vieneriems metams suteikti komunikacijos agentūroms: „Adverum“, „Bosanova“, „Fcomm“, „Headline“, „Idea Prima“, „Integrity PR“, „PR Service“ ir „Salve Agency“.
Komunikacijos industrijos asociacijos (KIA) tarybos pirmininkas Vaidotas Vyšniauskas teigia, kad Tvarumo standarto laikymasis yra agentūrų kokybės, tvaraus ilgalaikio požiūrio ir patikimumo ženklas, išskiriantis šias agentūras rinkoje.
Naujas, nuo šių metų įdiegtas Tvarumo standartas apima komunikacijos paslaugų įmonių skaidrumo, atsakomybės, atskaitomybės, visuomeniškumo, tobulėjimo reikalavimus ir numato būtent komunikacijos paslaugų įmonėms aktualius ESG (aplinkosaugos, socialinius ir gerosios valdysenos) reikalavimus.
„Atlikome detalų vertinimą, apimantį visus Tvarumo standarto aspektus, sutikrinome bei nustatėme, kurios komunikacijos agentūros atitinka „Tvarios agentūros“ reikalavimus. Agentūros pateikė reikalautus dokumentus ir ataskaitoje konstatavome, kad aštuonios agentūros atitinka privalomuosius Tvarumo standarto kriterijus ir joms suteikti standarto ženklai bei sertifikatai“, – teigia UAB Nexia JK auditorė Ilona Matusevičienė.
Tvarumo standarto auditą gali praeiti visos šalies komunikacijos paslaugų įmonės, norinčios sertifikuotis.
„Tvarumo tikslai ir reikalavimai pastaruoju metu keliami kaip prioritetai tiek Europos Sąjungos, tiek Lietuvos mastu. Agentūros, įgyvendinusios keliamus reikalavimus, drąsiai gali nurodyti, jog jų veikloje taikomi principai yra lygiaverčiai ISO 14001 (EMAS) standartams, Aplinkos ministro nustatytiems žaliesiems kriterijams, kurie taikomi viešiesiems pirkimams, ES direktyvos keliamiems tvarumo tikslams. Tai palengvins „TVARIOS AGENTŪROS“ standarto ženklą turinčių įmonių bendradarbiavimą tiek su privačiomis bendrovėmis, kurios siekia visoje veiklos grandinėje užtikrinti tvarumą, tiek su viešaisiais subjektais, kurie viešuosiuose pirkimuose kelia aplinkosauginius reikalavimus“, – komentuoja viena iš Tvarumo standarto redakcijos autorių advokatų kontoros NOOR advokatė Karolina Keršytė.
Pasak V. Vyšniausko, Tvarumo standartas yra teikiamų paslaugų kokybės garantas, kuris užtikrina, kad pasirinkti komunikacijos partneriai įsipareigoja ne tik užsakovui, bet visai rinkai.